Rok założenia: 1994

FAQ - odpowiedzi na często zadawane pytania

Naprawy domowe i warsztatowe

Zdecydowanie polecamy naprawy warsztatowe. W zakładzie posiadamy znacznie lepsze oprzyrządowanie i warunki do naprawy.
Dlatego zalecamy dostarczenie odbiornika do zakładu. Taka opcja jest dla Państwa znacznie tańsza i niekiedy, wbrew pozorom, bardziej komfortowa.
Minusy naprawy domowej:
  • Dostosowywanie się do terminów wizyt serwisanta, kolidujących często z Państwa obowiązkami, pracą itp.
  • Przygotowanie solidnego stanowiska pracy. Wymagany wysoki stół odpowiednio zabezpieczony przed zarysowaniem.
  • Brak możliwości długotrwałego przetestowania sprzętu po naprawie. Wymagane co najmniej kikugodzinne wygrzewanie odbiornika.
  • Podstawowe wyposażenie w oprzyrządowanie ze względu na ograniczone możliwości transportowe serwisanta utrudnia lub nawet uniemożliwia prawidłową naprawę.
  • Ten sam problem dotyczy wyposażenia w części zamienne. Trudno aby przy tej ilości obecnych rozwiązań konstrukcyjnych posiadać wszystkie potrzebne podzespoły. W wielu przypadkach nawet w zakładzie musimy zamawiać i oczekiwać na części zamienne, które zostają dosyłane od dostawców po kilku dniach.
  • Dojazd i związane z tym koszty to kolejny argument, który podnosi koszty usługi. Dla naszego serwisu to nie tylko koszt paliwa ale również utrzymania pojazdu oraz czas dojazdu. Niejednokrotnie czas dojazdu do klienta i z powrotem oraz organizacja miejsca pracy to więcej niż godzina, która mogłaby być efektywniej wykorzystana gdyby odbiornik był dostarczony do punktu napraw.
Powyższe rozważania dotyczą  telewziorów kineskopowych.
W przypadku sprzętu nowej generacji: odbiorniki LCD,  PLASMA w zasadzie nie wykonujemy napraw domowych.
W terenie diagnozowane są tylko przypadki gdy nie ma pewności czy usterka tkwi w samym sprzęcie czy np. w instalacji antenowej.

Telewizor nam się zepsuł

Jeżeli Państwa odbiornik telewizyjny uszkodził się lub wykazuje nieprawidłowości w działaniu i nie wiedzą co dalej robić to proszę o przeczytanie poniższego poradnika. Pozwoli on spojrzeć na swój problem z innego punktu widzenia i pomoże podjąć słuszną decyzję.
Zwykle do uszkodzenia telewizora dochodzi niespodziewanie i nie zawsze w budżecie domowym są środki na zakup nowego odbiornika jak i również na naprawę.

Pojawia sie więc zasadnicze pytanie: kupujemy nowy czy naprawiamy?

Jeżeli kupujemy nowy telewizor to nasz serwis poleca swoje usługi w zakresie:
  • doradztwa technicznego w zakresie wyboru telewizora (parametry, producent, sklep);
  • kompleksowego uruchomienia nowo zakupionego odbiornika;
  • montażu odbiornika na uchwycie ściennym;
  • instruktażu w zakresie obsługi;
Jeżeli podjeliśmy decyzję o naprawie telewizora to najlepiej pozbyć się problemu z głowy i skontaktować się z nami.
We wstępnej rozmowie telefonicznej lub osobistej postaramy się wspólnie podjąć właściwą decyzję odnośnie uszkodzonego sprzętu.

W naszym zakładzie wykonywane są:
  • naprawy warsztatowe;
  • naprawy w domu klienta (tylko odbiorniki kineskopowe);
Zdecydowanie polecamy naprawy warsztatowe. W zakładzie posiadamy znacznie lepsze oprzyrządowanie i warunki do naprawy.
Dlatego zalecamy dostarczenie odbiornika do zakładu. Taka opcja jest dla Państwa znacznie tańsza i niekiedy, wbrew pozorom, bardziej komfortowa (czytaj artykuł: Naprawy domowe i warsztatowe)

Ustawienie anteny satelitarnej

Lokalizacja anteny ma znaczenie przy szacowaniu kosztów jej obsługi serwisowej.
Aby prawidłowo ustawić pozycję anteny satelitarnej serwisant musi mieć dostęp do następujących punktów anteny:
  • tylne mocowanie anteny do masztu (ustawienie kąta azymutu i elewacji);
  • mocowanie konwertera (podłączenie miernika oraz regulacja kąta skręcenia);
Dostęp prosty:
  • na ścianie do 5m wysokości (dostęp z drabiny serwisowej);
  • na balustradzie balkonowej;
  • na płaskim lub lekko pochyłym dachu;
  • przy oknie (jeżeli jest dostęp do w/w punktów regulacyjnych);
Dostęp trudny:
  • na ścianie powyżej 5m;
  • bardzo strome dachy;
  • bardzo wysokie maszty na dachu;
  • na zewnętrznych krokwiach w części szczytowej dachu;
  • przy oknie (jeżeli nie ma łatwego dostępu do w/w punktów regulacyjnych);
  • inne nieprzemyślane umiejscowienia anteny;

Menu

ZAKŁAD SERWISOWY ELEKTRONIKI  "TELE-SERWIS"    PL-43382 Bielsko-Biała    ul. Cieszyńska 394   tel.: +48 33 4966499    tel.: +48 602332446